שבעת הטיפים והמלצות לתכנון ועיצוב פנים משרד ביתי

בשנים האחרונות במיוחד מתקופת הקורונה עלתה מודעות העבודה מהבית, המון מקצועות חופשיים העתיקו את המשרדים שלהם לביתם החם שכעת משמש גם כחלל עבודה בין היתר.

בין אם אתם מקימים עסק חדש ורוצים להתחיל תחילה לעבוד מהבית ובין אם אתם עסק קיים שעובד מהבית, המאמר הזה בדיוק בשבילכם.

  1. מיקום ריהוט: ראשית תכננו היכן אתם מתכוונים למקם ריהוט ואיזה ריהוט ישמש אתכם, אם אתם מקבלים לקוחות במשרד הביתי אז יש לקחת בחשבון את המיקום לשני כסאות נוספים שישמשו לאורחים. בנוסף לכך חשוב לתכנן מראש את מידת אורך השולחן ומעברים מסביב. מומלץ למקם את שולחן העבודה כך שהאור הטבעי החודר מהחלון ישטוף את שולחן העבודה , כך יהיה לכם יותר נעים ואפקטיבי לעבוד.
  2. אחסון: יש להקפיד על אחסון במשרד הביתי ולהקדיש לכך מחשבה מעמיקה, עם הזמן מצטבר לנו חומר מקצועי, ספרים, קלסרים, ארכיון ועוד.  לשם כך מומלץ לתכנן נגרות עם אחסון סגור לקלסרים, ארכיון, וציוד שנראה פחות אסטטי לעין, בצורה כזאת אנו נגרום לחלל להיות פרקטי, פונקציונלי, שימושי ואסטטי בו זמנית, כמובן לא לשכוח להשקיע גם במדפים הפתוחים בסופו של דבר הם יהיו נגישים יותר, כמו כן אם לעצב אותם נכון אז גם ישדרו את האווירה בהתאם.
  3. תאורה ואור טבעי: נושא זה מאוד חשוב בעת תכנון משרד ביתי וחללי עבודה, הרי אנחנו משקיעים המון שעון עבודה ובסופו של יום עלינו לדאוג לכך שלא נסיים את היום מותשים, עייפים עם כאבי ראש ועיניים. לכן ראשית כמו שכתבתי לפני כן יש למקם את השולחן עבודה במיקום שאור השמש ישרת אתכם. לא פחות חשובה גם התאורה המלאכותית, גם מבחינת תאורה מעל שולחן העבודה וגם תאורה שתשרת אתכם כשתיגשו לארונות האכסון ותאורה כללית.

4. אקוסטיקה: יש להתייחס לאקוסטיקה היטב מכיוון שלא נעים לשבת בחלל ולנהל שיחה פרונטלית ואו טלפונית כשיש הד בחלל. לשם יצירת אקוסטיקה כיום ישנם המון פתרונות כמו לדוגמא: שטיחים, פרקטים, וילונות, תקרה אקוסטית ואו תקרת גבס מחוררת, ריפוד גם יוצר אקוסטיקה, ואם כל זה לא מספיק לחלל שאתם עובדים בו, אז ניתן לתגבר עם פנלים אקוסטיים שכיום הם מגיעים במגוון צבעים וצורות.

5. פתרונות הצללה: שימו לב ש וילון במשרד הביתי ישרת אתכם כפתרון הצללה מושלם, כמו כן גם בימים החמים יצור סוג של בידוד בין מקום הישיבה שלכם לבין החלון החם. בנוסף לכך וילון יוצר גם אוירה נעימה בחלל.

6. צבעים עיצוב וסטיילינג: מומלץ לבחור בצבעים שישרתו את תחום העיסוק שלכם, צבעים שהם נעימים רכים ולא מאמצים את העין יתר על המידה, בסופו של דבר אתם הולכים להעביר במשרד הביתי את רב שעות היום ואתם לא רוצים לסיים את יום העבודה מותשים. סטיילינג, אקססוריז ואביזרים משלימים יתרמו לכם ליעילות ביום העבודה וגם אם לבחור, להתאים ולסדר הכל נכון עם מחשבה עמוקה אז תקבלו גם אוירה נעימה במשרד הביתי שלכם

7. נק' חשמל: הרבה אנשים שוכחים את נושא החשמל כאשר מתכננים לעצמם משרד ביתי לבד, וזה נושא קריטי בעת תכנון חלל עבודה. יש לתכנן היטב את מיקומי השקעים, למחשב, למדפסת, תאורת שולחן, מיזוג אויר, אוורור ועוד מוצרים כאילה ואחרים שמשרתים אתכם במשרד.

אובכן קיבלתם כמה טיפים והמלצות חשובות שיעזרו לכם לתכנן את המשרד הביתי שלכם.

בהצלחה!

Scroll to Top